dilluns, 13 de novembre del 2006

Marxa per l'educació.CAT

Ja fa dies que vaig rebre una comvocatoria de la manifestació que se celebrarà el proper 18 de novembre de 2006 a Barcelona. Una bona proposta de la reivindicació d'un servei de voluntariat.

Quan ho vaig sentir dir, m'hi vaig inl·lusionar, em vais entusiasmar vers aquesta iniciativa tant interessant i segurament necessaria. Així que avui, amb més calma i temps (perquè per llegir necessitem temps), m'he posat a investigar per la web de la marxa educativa. Impressionant la quantitat d'entitats que s'hi han adherit, i moltes a nivell de Catalunya, que bé, serà molt emocionant, units per una causa, serem un clam, una sola veu que no necessitarà cridar, doncs el murmuri de cada un dels voluntaris serà suficient per fer tremolar els fonaments de la ciutat comptal.

Però llegint he trobat una qüestió que m'ha agradat poc. Tot i que és lògic, les coses es poden canviar i fer-ho encara millor del que són. En un lloc en concret de la web hi posa: << l'objectiu principal és reivindicar el paper que tenim els agrupaments escoltes, centres d´esplai i moviments infantils i juvenils de la ciutat en la construcció de la vertebració social de la ciutat.>>

Puc entendre que aquest progecte comencés com a Barcelona en particular, però actualment hi han associacions i grups com Escoltes Catalans, Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya, Acció Escolta o Esplac entre d'altres que són més que la ciutat de Barcelona.

Vull fer una crítica constructiva. Si ho podem fer més gran millor, els problemes d'espais, diners i mitjans no recauen a la ciutat de barcelona, són la lluita constant de Barcelona, de l'àrea metropolitana i de la resta de Catalunya.

Per una millora en l'educació en el lleure a Catalunya, UNIM-NOS !!