dimecres, 5 de març del 2008

Odissea

Ahir a la tarda, després de classes, vaig tornar a Vilafranca. Aquest matí, a les 10.49 agafava el tren cap a Vic com sempre que pujo a la uni. Però avui trobaria una sorpresa força desagradable... una averia.

Després d'esperar els 20 minuts de rigor, fins a les 12.11h que arribava el tren en direcció la Tour de Carol i que passa per Vic, just a l'estació de Sant Andreu Arenal, el tren ha estat parat gairebé 1/2 horeta - amb informació del revisor sobre una averia a Moncada - i quasi tocant les 13.00h els dos trens parats a l'estació s'han apagat de dalt a baix; no funcionava cap llum, ens estaven fent fora.

Pujant cap dalt l'estació un Sr. Inforenfe ens ha dit que sortíssim a fora a buscar l'autocar "llançadera" que ens portaria directament a les nostres destinacions. Ens han dit que el de Vic tardaria 1/2 horeta. Una mica abans de les 13.30h ha arribat un bus que anava a la Garriga, el conductor del qual m'ha dit que el de Vic tardaria encara 1 hora i que no tenia res a veure amb els busos de la renfe.

Després d'aquesta patacada he entrat a dins, i he demanat una solució a la senyoreta de la finestreta. M'han donat un bitllet i m'han dit que agafes la línia 1 fins al Clot que és per on havien desviat els trens. A més, com no, m'han fet un paperet justificant per a la universitat (com els nens petits).

Arribava al Clot a les 13.50h. Allà m'he trobat a un munt de passatgers del primer tren (el de la Tour de Carol) i els he preguntat quan marxaria el nostre tren... no en tenien ni idea. I llavors he estat fins les 15.00h junt amb tants altres viatgers mirant estupidament una pantalleta blava a l'espera de que sortís el nom "Puigcerdà" ó "la Tour de Carol". A les 15.00h he dit prou, m'he cansat d'esperar així que he entrat a la zona de trens i he agafat el primer que anés a l'hospitalet. Allà, i per sort, des seguida ha arribat un tren que ens ha portat cap a Martorell, Vilafranca i Sant Vicens.

Saltava del tren a les 16.20h de la tarda, just 5 hores i mitja més tard des que havia deixat la vila, sense haver anat a Vic i amb una enfurismada de mil dimonis.

Demà pujaré a Vic.... però amb cotxe.