dissabte, 8 de març del 2008

Aplicacions wiki

Fa uns mesos que vaig motivar-me a redactar un seguit d'articles a la wikipedia catalana. En la seva majoria eren articles relacionats amb l'escoltisme i el guiatge:
Però de seguida ho vaig deixar córrer, massa feina a la universitat... :( però espero que, aviat, pugui tornar a crear nous articles i millorar els existents, tot per ajudar a crear l'enciclopedia en línia catalana més gran de la xarxa.

Fa un parell de dies vaig trobar-me davant un vídeo molt interessant que parla sobre els orígens i funcionament bàsic d'una wiki i del seu concepte primari. La veritat és que m'ha donat moltes idees per a poder-ho treballar amb els infants de l'escola, a l'hora de fer treballs en petit comitè i per a la distribució i organització de tasques en cas de que no es puguin trobar presencialment.

Aquí teniu el vídeo:

Si ja heu vist el vídeo podreu haver observat que el potencial que té és immens (i així ho demostra la wikipedia). Però a nivell escolar, a l'hora d'aplicar-ho a les aules, el potencial que pot adquirir aquesta eina és inimaginable. Imagineu com facilitaria l'organització, el coneixement i l'intercanvi d'informació entre alumnes, entre mestres, entre amics... Potser sóc jo que ho veig amb uns altres ulls però ben utilitzada pot és una eina molt i molt interessant a nivell docent.

Hauré d'investigar una mica més...