dissabte, 13 de setembre de 2008

Reinstituïm la lectura

Sí. Ahir al vespre, després de ben bé 3 mesos (a part d'uns quants dies concrets) he reinstituit el saludable i enriquidor hàbit de la lectura. A l'estiu... massa coses a fer i molta molta calor per llegir, excepte al pati sota la fresqueta ombra d'algun arbre, jeje.

La lectura ens obre un mar de possibilitats que altres elements no ens ofereixen. En primer lloc i més important fem un treball mental molt important, tant a nivell cognitiu (comprensió, relació de llenguatge...) com a nivell imaginatiu. A més, sense adonar-nos-en, aprenem a escriure correctament les paraules i a crear estructures semàntiques cada vegada més complexes.

Alguns intel·lectuals diuen que hi ha una relació directa entre les faltes ortogràfiques i el nivell de lectura d'una persona. Jo prefereixo pensar que aquell que fa faltes és perquè no s'hi fixa.

Doncs ahir vaig començar de nou (perquè l'havia deixat a mitjes) un llibre molt interessant sobre educació emocional que té aspectes teòrics i aspectes pràctics... a més, les idees que dóna semblen força encertades.

Titol? jeje... força suggerent: Com ser docent i no deixar-hi la pell.

Creieu-me si us dic que és molt interessant ja no només pels docents (o futures docents) sinó per tots aquells amb una vida estressada. Apte sobretot a partir de l'adolescencia. Crec que seria un bon llibre de lectura per a un institut perquè ajuda a construir una estructura emocional i d'autocontrol que necessiten moltes de les personetes que circulen per Instituts, serveis públics i empreses privades.

Referència: PAGÈS, Eugènia; REÑE, Alba. Com ser docent i no deixar-hi la pell. Graó: Bcn'08

Nísu