La lectura ens obre un mar de possibilitats que altres elements no ens ofereixen. En primer lloc i més important fem un treball mental molt important, tant a nivell cognitiu (comprensió, relació de llenguatge...) com a nivell imaginatiu. A més, sense adonar-nos-en, aprenem a escriure correctament les paraules i a crear estructures semàntiques cada vegada més complexes.
Alguns intel·lectuals diuen que hi ha una relació directa entre les faltes ortogràfiques i el nivell de lectura d'una persona. Jo prefereixo pensar que aquell que fa faltes és perquè no s'hi fixa.
Doncs ahir vaig començar de nou (perquè l'havia deixat a mitjes) un llibre molt interessant sobre educació emocional que té aspectes teòrics i aspectes pràctics... a més, les idees que dóna semblen força encertades.
Titol? jeje... força suggerent: Com ser docent i no deixar-hi la pell.
Creieu-me si us dic que és molt interessant ja no només pels docents (o futures docents) sinó per tots aquells amb una vida estressada. Apte sobretot a partir de l'adolescencia. Crec que seria un bon llibre de lectura per a un institut perquè ajuda a construir una estructura emocional i d'autocontrol que necessiten moltes de les personetes que circulen per Instituts, serveis públics i empreses privades.
Referència: PAGÈS, Eugènia; REÑE, Alba. Com ser docent i no deixar-hi la pell. Graó: Bcn'08
Nísu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada